Zsombó Nagyközség Önkormányzata
Sajtóközlemény
ZSOMBÓ NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA
Zsombó Nagyközség Önkormányzata 6,99 mFt-os Európai Uniós támogatás segítségével valósítja meg a KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-00710 azonosítószámú „Zsombó Nagyközség Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása” című projektjét.
A projekt 100 %-os támogatási intenzitású, megvalósulását az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja, a fejlesztés a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
Magyarország helyi önkormányzatai számára az ASP központhoz való csatlakozási kötelezettséget az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet írja elő.
Az önkormányzati ASP országos kiterjesztés eredményeként:
- Az önkormányzati ASP központ keretében biztosított szakrendszerek folyamatos, központilag biztosított jogszabálykövetése javítja az önkormányzati jogalkalmazás minőségét.
- Az ASP szolgáltatások bevezetése, a központosított üzemeltetés és jogszabály követési, továbbfejlesztési szolgáltatás az önkormányzati informatikai üzemeltetés költségeinek csökkenését is eredményezi.
- Az ASP technológia bevezetése és az ASP központ országos kiterjesztése a hatékony forrásfelhasználás mellett lehetővé teszi az önkormányzatok számára, hogy egy, a legtöbb önkormányzat számára korszerű informatikai rendszert alkalmazzanak, amely elősegíti a belső működésüket, a kötelező feladataik megoldását és az egyes e-közigazgatási szolgáltatások nyújtását.
- Az önkormányzati ASP rendszer alkalmazásával és kiterjesztésével egységes, gazdaságos és hatékony informatikai rendszer áll az önkormányzatok rendelkezésére a feladatellátáshoz.
Az önkormányzati ASP rendszer bevezetésre kerülő szakrendszerei:
- iratkezelő rendszer,
- az elektronikus ügyintézési portál rendszer, ideértve az elektronikus űrlap-szolgáltatást,
- gazdálkodási rendszer,
- ingatlanvagyon-kataszter rendszer,
- önkormányzati adó rendszer,
- ipar- és kereskedelmi rendszer,
- hagyatéki leltár rendszer.
A projekt keretében a rendszer üzemeltetéséhez szükséges számítástechnikai eszközök (asztali gépek, laptopok, monitorok, kártyaolvasó berendezések) beszerzésére is sor kerül.
A fejlesztés megvalósításának tervezett időpontja: 2018. június 30.
A fejlesztés a tervezett időpontra megvalósult, önkormányzatunknál a korszerű ügyintézés technikai háttere biztosított. Ügyfeleink részére az elektronikusan intézhető ügyek körét folyamatosan bővítjük. Jelenleg valamennyi a helyi adóztatás körébe tartozó bevallás elektronikusan megtehető.