Gyuris Zsolt
polgármester

Zsombó nagyközség valamennyi lakója nevében tisztelettel és szeretettel köszöntöm Önt, aki megtisztelt bennünket községünk iránti érdeklődésével....

Zsombói Hírmondó
Hírmondó XXI. évf. 9. szám

Korábbi számok »
ZSOMBÓ NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA

Zsombó Nagyközség Önkormányzata

Sajtóközlemény             

ZSOMBÓ NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA

Zsombó Nagyközség Önkormányzata 6,99 mFt-os Európai Uniós támogatás segítségével valósítja meg a KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-00710 azonosítószámú „Zsombó Nagyközség Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása” című projektjét.

A projekt 100 %-os támogatási intenzitású, megvalósulását az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja, a fejlesztés a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.

Magyarország helyi önkormányzatai számára az ASP központhoz való csatlakozási kötelezettséget az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet írja elő.

Az önkormányzati ASP országos kiterjesztés eredményeként:

- Az önkormányzati ASP központ keretében biztosított szakrendszerek folyamatos, központilag biztosított jogszabálykövetése javítja az önkormányzati jogalkalmazás minőségét.

- Az ASP szolgáltatások bevezetése, a központosított üzemeltetés és jogszabály követési, továbbfejlesztési szolgáltatás az önkormányzati informatikai üzemeltetés költségeinek csökkenését is eredményezi.

- Az ASP technológia bevezetése és az ASP központ országos kiterjesztése a hatékony forrásfelhasználás mellett lehetővé teszi az önkormányzatok számára, hogy egy, a legtöbb önkormányzat számára korszerű informatikai rendszert alkalmazzanak, amely elősegíti a belső működésüket, a kötelező feladataik megoldását és az egyes e-közigazgatási szolgáltatások nyújtását.

- Az önkormányzati ASP rendszer alkalmazásával és kiterjesztésével egységes, gazdaságos és hatékony informatikai rendszer áll az önkormányzatok rendelkezésére a feladatellátáshoz.

 

Az önkormányzati ASP rendszer bevezetésre kerülő szakrendszerei:

  1. iratkezelő rendszer,
  2. az elektronikus ügyintézési portál rendszer, ideértve az elektronikus űrlap-szolgáltatást,
  3. gazdálkodási rendszer,
  4. ingatlanvagyon-kataszter rendszer,
  5. önkormányzati adó rendszer,
  6. ipar- és kereskedelmi rendszer,
  7. hagyatéki leltár rendszer.

A projekt keretében a rendszer üzemeltetéséhez szükséges számítástechnikai eszközök (asztali gépek, laptopok, monitorok, kártyaolvasó berendezések) beszerzésére is sor kerül.

A fejlesztés megvalósításának tervezett időpontja: 2018. június 30.

A fejlesztés a tervezett időpontra megvalósult, önkormányzatunknál a korszerű ügyintézés technikai háttere biztosított. Ügyfeleink részére az elektronikusan intézhető ügyek körét folyamatosan bővítjük. Jelenleg valamennyi a helyi adóztatás körébe tartozó bevallás elektronikusan megtehető.

 

 

Videók
Dokumentumok
Örökség-Kultúra
Fejlesztések
Partnerek
Felugró ablak